Disse feilene bør du unngå ved åpningen av din restaurant!

Disse feilene bør du unngå ved åpningen av din restaurant!

Har du alltid drømt om å åpne din egen restaurant, men visste ikke hvordan du skulle begynne skikkelig? Da har du kommet til rett sted! Vi å støtte deg i å ønsker du ønsker deg din og vise feil du bør unngå, slik at alt kan gå feilfritt deg.

Har du alltid drømt om å åpne din egen restaurant, men visste ikke hvordan du skulle begynne skikkelig? Da har du kommet til rett sted! Vi å støtte deg i å ønsker du ønsker deg din og vise feil du bør unngå, slik at alt kan gå feilfritt deg.

Feil nr. 1: Dårlig organisering - Planlegg på forhånd

God planlegging sparer deg for mye stress og bekymringer. Du må aldri undervurdere kostnadene ved å åpne en restaurant. Planlegg hvert eneste steg. Du bør også kunne svare på følgende spørsmål for deg selv:

Hvilke retter vil du tilby? Hva slags restaurant ønsker du å åpne? Hvor vil du åpne restauranten din? Hva kan kostnadene bli?

Feil nr. 2: Feil valgt plassering - Finn en plassering som passer til konseptet ditt

Plasseringen er veldig viktig, fordi "den perfekte er" avhenger av målgruppen du ønsker å tiltrekke deg til restauranten din. Spør deg selv:

Hvem er målgruppen du vil overbevise om de deilige rettene dine? Er restaurantområdet lett tilgjengelig til fots og med offentlig transport? Er det tilstrekkelig med parkeringsplass? Når er den travleste tiden, og passer det med tilbudet du vil gi?

Feil nr. 3: Manglende markedsføring - Gjør deg selv synlig

Med passende markedsføring er du et skritt nærmere suksess. Uten tilstrekkelig oppmerksomhet blir bordene dine tomme. For å unngå dette kan du gjøre følgende:

Utnytte sosiale medier som for eksempel Facebook, Instagram, Twitter eller TikTok. Investér i betalt markedsføring både online og i avisen. Start åpningen med attraktive tilbud. Del ut flyers.

Feil nr. 4: Ubehagelig atmosfære - Skap en hyggelig restaurantopplevelse

Hva er en restaurant uten gjester? Som vert har ansvaret for å skape en hyggelig atmosfære for kritikk. Førsteinntrykket teller! Hvis en gjest ikke likte sitt første besøk i restauranten din, er sjansen for at han kommer tilbake, veldig lav.

Unngå dette ved å være oppmerksom på følgende:

Velkomsten Servicen Oppmerksomheten Vennligheten Maten og drikkevarene Renholdet Avskjeden Feil nr. 5: Ingen teamwork - Bygg opp teamet ditt

I tillegg til ditt utvalg av deilige retter spiller også dine ansatte en viktig rolle. Med det rette teamet brev du arbeidet ditt. Derfor må du sørge for å finne gode og kvalifiserte ansatte som passer til restauranten din. Teamet ditt må kunne kommunisere godt, for samarbeidet går hånd i hånd i restaurantbransjen.

Feil nr. 6: Manglende utstyr - Finn riktig utstyr

Kjøkkenet er kjernen i restauranten din. Derfor bør du legge stor vekt på å investere pengene dine i et godt valgt og kvalitetsbevisst kjøkkenutstyr. Fra gasskomfyr eller frityrkoker til pastamaskin og panne: Hos GGM Gastro finner du et bredt og variert utvalg. Vi tilbyr også et bredt utvalg av vinkjøleskap og ismaskiner. For perfekt hygiene anbefaler vi våre oppvaskmaskiner og poleringsmaskiner. La oss gi deg råd slik at vi kan gi deg den beste mulige sammensetningen av kjøkkenet ditt!